"Ragadd meg az életet!" | Holly Miller: Álmomban már szerettelek |Előolvasás




Fülszöveg:

„Mernél szeretni, ha tudnád, hogy mi lesz a kapcsolat vége?

Joel fél a jövőtől. Gyerekkora óta kísértik a szeretteit megjelenítő álmok: látomások arról, hogy mi fog történni, legyen az jó vagy rossz.
Az álmok megelőzésének egyetlen módja, hogy a szeretett lénytől távol tartja magát. Megfogadta, hogy soha többé nem lesz szerelmes.
Callie képtelen elengedni a múltat. Amióta a legjobb barátnője meghalt, elveszettnek érzi magát. Tudja, hogy sokkal ösztönösebben, sokkal felszabadultabban kellene élnie. Csak azt nem tudja, hogyan találjon vissza régi énjéhez, amely mert nagyot álmodni.
Joelnek és Callie-nek egyaránt megvan rá az oka, hogy megtanuljanak a mában élni. És noha nem kifejezetten keresik egymást, találkozásuk pillanatától mindketten érzik, hogy hatalmas fordulat következett be az életükben.
Aztán egy éjjel Joel Callie-vel álmodik, és az álomban megjelenik legnagyobb félelme.
Ekkor mindketten döntéshelyzetbe kerülnek: együtt maradnak-e annak ellenére, hogy tudják, mi lesz a sorsuk? És ha egyikük napjai menthetetlenül végesek, létezik-e olyan élet a számára, mint ami járna is neki?
Képesek befolyásolni az életük alakulását, vagy ami meg van írva számukra, azon nem lehet változtatni?
A két főszereplő, Joel és Callie által elmesélt Álmomban már szerettelek Holly Miller magával ragadó és felejthetetlen, romantikus debütregénye a szeretethez szükséges bátorságról, kiváltképp akkor, amikor úgy gondoljuk, hogy tudjuk, mi lesz a szerelem vége.”



Értékelés:

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy előolvasójává válhattam a nyár legjobban várt könyvének az Álomgyár Kiadó által, amiért ezúton is végtelenül hálás vagyok nekik!
Az igazság az, hogy a fülszöveg elolvasása után tudtam, hogy ez nem egy szokványos könyv lesz, mert ilyen történettel még sosem találkoztam. Izgatottan vártam, hogy megérkezzen a könyv és belevethessem magam az olvasásába. Aztán megérkezett a kötet, elkezdtem olvasni és valahogy mégsem akart beszippantani magába. Bevallom, problémáim akadtak a könyv kivitelezésével: borzasztóan zavarja a szemem az ennyire vakítóan fehér lap, valamint kicsit kényelmetlen volt úgy olvasni a könyvet, hogy ne törjem meg a gerincét, a szűk margó miatt. De ez nem a történet hibája, és csupán az én egyedi ízlésem miatt van, szóval ez semmiképp se tántorítson el titeket az elolvasásától!
Az igazság az, hogy ez az a történet, aminek az elolvasása után kell néhány nap, hogy leülepedjen benned, és még azután is veled marad hetekig.


Forrás: Pinterest


Nagyon nehéz a könyvről spoilermentesen nyilatkozni, de nem szeretnék semmi konkrétumot elárulni róla, mert akkor odaveszne a varázsa.
A történetet jelen időben, két főszereplőnk Callie és Joel szemszögén keresztül ismerhetjük meg. A cselekmény végig követhető és logikusan felépített, érthető. Arra azonban készülj fel, hogy egy érzelmi hullámvasút fog végigvonulni rajtad az olvasása közben. Sírtam, nevettem, elaléltam, dühös voltam, együttéreztem. Gyakorlatilag szinte minden érzelem végigsöpört rajtam, miközben olvastam a történetet.

A szereplők könnyen beférkőztek a szívembe, így a történet végén nehéz volt elengednem őket. Callie egy nagyon kedves lány, aki imádja a természetet, és mindent, ami a természettel kapcsolatos. Hihetetlenül empatikus karakter, aki gyakorlatilag mindenben és mindenkiben meglátja a jót. Álmai, tervei vannak, de fél a megvalósításuktól, ezért nem ad magának lehetőséget rájuk egészen addig, amíg Joel be nem lép az életébe.

Joel gyermekkorától kezdve különleges képességével él együtt. Megálmodja a jövőt azokkal az emberekkel kapcsolatosan, akiket szeret. Ez rengeteg erőt, energiát kíván tőle, hiszen ez egyfajta „teher” számára. Borzasztó megterhelő lehet úgy élni, hogy tudsz bizonyos dolgokat a jövőből, de nem mondhatod el senkinek, mert őrültnek néznek. A férfi mindennemű szórakozást, kikapcsolódást megtagad magától, sőt még az alvást is, hogy minél kevesebb álom gyötörje. A munkahelyén is felmond képessége miatt. Callie jelenti számára a fényt az alagút végén.

A megismerkedésük után elindulunk egy fajta rózsaszín téglás úton, ahol átélhetjük lopott pillantásaikat, egymásnak tett kedveskedéseiket, s végig nézhetjük, hogyan szeretnek egymásba. Csodálatos pillanatokat töltenek együtt, de aztán az élet közbeszól. Ahogy a fülszövegben is olvashatjuk, Joel Callieről álmodik, és ez mindent megváltoztat.
De vajon képesek-e túllendülni ezen? Képesek-e ugyanolyan boldogok maradni? Vagy el kell engedniük egymást? Ha így lesz, vajon képesek elfelejteni a másikat? Vagy az életben csak egy igaz szerelem talál ránk? Én tudom a választ ezekre a kérdésekre, de ha neked is felkeltettem az érdeklődésedet, ne habozz elolvasni a könyvet! Hiszen amit itt olvashattál, az csupán egy szelete ennek a szívfacsaró, de nagyon is szívet melengető történetnek. Az biztos, hogy nekem eddigi életem egyik legmeghatározóbb könyve lett.  




Idézetek:

„-Drømmekage. Dán sütemény. Azt jelenti a neve, hogy álomtorta.
Gyűlöletes név. De ismerjük el, ez a süti egy jó erős drog cukrászati megfelelője.”

„Nekem pont ez tetszik Joelban, ez a vonzóan nyers tökéletlenség.”

„Furcsa, milyen könnyű is valakinek felborítani egy másik lény életét, amikor az a legkevésbé számít rá.”

„ – Remélem, nem zavarja. (…)
        Ez a kedves fickó? Dehogyis. Jól kijövünk egymással.
        Tényleg?
        Persze! Én élvezem a társaságát, ő meg sütimorzsákat kap tőlem, amikor maga nem néz ide.”








Köszönöm a lehetőséget az Álomgyár Kiadónak!

Ha az értékelés alapján elolvasnád a könyvet ide kattintva előjegyezheted! 
A kötet július 27-én jelenik meg.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz