Netflixes könyvadaptációk 3.rész



Fotó: Google Play


Ha már sokan az otthonunkban ragadtunk, szeretnék ajánlani néhány könyvadaptációt, amit lazításképp megnézhetünk.
A Netflix egy többnyire angol nyelvű streaming szolgáltató, de már sok filmet elérhetünk szinkronosan is. Használatához előfizetés szükséges, azonban 1 hónapig kipróbálhatjuk teljesen ingyenesen.
Szerintem egy nagyon jó lehetőség akkor, ha szeretjük a feliratos filmeket, sorozatokat, illetve ha nyelvtudásunkat szeretnénk bővíteni. Én jó ideje használom már és pozitívak a tapasztalataim vele. Egyszerűen kezelhető és bármikor elérhetem az otthonomból (előfizetés után) néhány kattintással, csupán internetre van szükségem hozzá.


Fotó: Mafab
Madarak a dobozban

amerikai horror-dráma, sci-fi, 117 perc, 2018

Korhatár: 16+

Történet:

„A film egy nő történetét meséli el, akit Sandra Bullock játszik, akinek két gyerekkel együtt (akiket csak „Fiú”-nak és „Lány”-nak hívnak) kell átjutnia egy erdőn és egy folyón. Mindezt bekötött szemmel kell megtenniük, hogy elkerüljék a természetfeletti lényeket, akik látszólag öngyilkosságra kényszerítenek mindenkit, aki rájuk néz.”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik!







Fotó: Mozipremierek

Veled minden hely ragyogó

amerikai romantikus dráma, 107 perc, 2020

Korhatár: 16+

Bevallom, a könyvet nem olvastam, de a filmet már megnéztem. Valahogy nem szeretek ennyire nyomasztó könyveket olvasni, mint amilyen ez is. A filmeknél nem zavar. Azt hiszem, ez azért lehet, mert a film másfél-két óráig tart, míg a könyvet napokon vagy akár heteken keresztül is olvassa az ember, magával cipeli nemcsak fizikálisan, hanem a gondolataiban is. A filmnél pedig úgy voltam, hogy miután megnéztem persze elgondolkodtatott, de közel sem hagyott bennem olyan nyomasztó érzést, mint a könyv tette volna.

Történet:

„Két sebzett tini segíteni egymásnak új életet kezdeni. A népszerű regény alapján készült film főszerepében Elle Fanning és Justice Smith.”

Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik! 





Fotó: Wattpad
Árnyvadászok: A végzet ereklyéi

amerikai, akció, romantikus, fantasy, 42 perc/rész, 2016-2019.

Korhatár:16+

Sorozat: 3 évad · 55 rész

Biztosan sokan ismerik közületek a Cassandra Claire által megalkotott árnyvilágot és rajongója is. Azoknak nem kell mondanom, hogy ez már a második próbálkozás A végzet ereklyéi történetének feldolgozására. A sorozat első kötetéből (Csontváros) készült már egy film, de az nem igazán aratott sikert sem a kritikusok sem pedig a rajongók körében. Gondolták, megpróbálkoznak egy másik verzióval, így lett a sorozat. Ennek sem töretlen a sikere, de nekem személy szerint sokkal jobban tetszik, mint a film. Bár a filmben kifejezetten jó volt Clary szerepére Lily Collins, a sorozatban választott Claryt nem annyira kedvelem. Ugyanakkor a többi szereplőt szerintem sokkal jobban eltalálták, mint a filmnél.

Történet:

„Miután az édesanyját elrabolták, Clary-nek fel kell fedeznie a démonvadászok sötét világát, hogy megtalálja a kulcsokat, amelyek elvezetik hozzá.”

Ha esetleg a filmre is kíváncsi lenne valaki: https://snitt.hu/filmek/a-vegzet-ereklyei-csontvaros-2013


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik! 





Fotó: Port
Holtodiglan

amerikai, dráma, thriller, krimi, 149 perc, 2014.

Korhatár:16+

Már régóta szemeztem ezzel a filmmel. Az igazság az, hogy a könyvtárban ahol dolgozom, volt egy időszak, amikor ez a könyv brutálisan népszerű volt. Egymás kezéből kapkodták ki az emberek és mindig volt rá legalább négy-öt előjegyzés. Aki követi az oldalamat az tudja, hogy én nem igazán olvasok krimit, mondhatni semennyire. Amikor a film kijött gondolkoztam rajta, hogy megnézem, de már attól tartottam, hogy thriller besorolást kapott. Nagyon félős vagyok a filmek terén, így mindig csak halasztódott. Aztán egyik nap csak nézelődtem a Netflix kínálatában és bedobta ezt a filmet is. Gyorsan lecsekkoltam az előzetest és azt mondtam: „oké, nappal van, csak nem lesz annyira durva, hogy utána ne tudjak aludni, plusz baromi érdekesnek is tűnik a bemutató alapján, nézd meg!” Szóval megnéztem. És még napokkal utána is eszembe jutott, de nem a félelmetessége miatt, hanem sokkal inkább az okossága miatt. Spoilerezés nélkül alig tudok róla beszélni, így azt javaslom, hogy aki nem látta a filmet, az nézze meg! De ha van kedve, akkor olvassa el a könyvet is, mert tutira ugyanilyen zseniális, mint a film.

Történet:

„Házasság? Halálos lehet. Nick és Amy az ötödik házassági évfordulójára készül. Boldogok, gazdagok, elégedettek ám az ünnep estéjén az ifjú feleségnek nyoma vész, és gyorsan kiderül, hogy a látszat csalt: a pár tele volt félelmetes, sötét titkokkal. Mindenki Nickre gyanakszik, és ő a hazugságaival meg ügyetlen elterelő hadműveleteivel egyre inkább magára tereli a figyelmet. Hiába bizonygatja makacsul, hogy nem tehet semmiről, már csupán az ikerhúga, Margo bízik benne. De ha nem a férfi a tettes, akkor hova lett a felesége? És hogyan magyarázhatóak az egyre-másra előkerülő, egyre furcsább titkok? Azok, amelyek talán minden boldog családi élet mélyén ott lapulnak. Azok, amelyek olyan könnyen vezetnek el egy ember halálához.”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik!




Fotó: Mafab
TE

amerikai, dráma, sorozat, thriller, krimi, 45 perc/rész, 2018-

Korhatár:16+

Sorozat: 3 évad · 21 rész

A Netflix ezt a sorozatot is folyton beajánlja nekem, de szintén úgy vagyok vele, mint a Holtodiglannal voltam, hogy kicsit ijesztő számomra a bemutató alapján, de annyira sokan dicsérik, plusz érdekesnek is tűnik a bemutató alapján, ezért látok esélyt rá, hogy eljön a pillanat, amikor felveszem a nagylányos bugyit és rászánom magam, hogy megnézzem.

Történet:

„Caroline Kepnes azonos című regénye alapján. A férfinak van egy antikváriuma, ahova egyik nap betoppan egy fiatal nő, aki írónak készül. Tehetséges, művelt, gyönyörű, vonzó, szexi, és megtestesíti mindazt a férfi számára, ami belőle hiányzik. Ő is írónak készült csak mersze nem volt hozzá, vagy éppen tehetsége. Elhatározza, hogy megszerzi magának a lányt, és az uralma alá hajtja, de anélkül, hogy az bármit is megsejtene ebből. A férfi egyre megszállottabban cselekszik, és egy idő után már a gyilkosságtól sem riad vissza.”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik!




Remélem, tetszett a bejegyzés és olvasni fogjátok a sorozat többi részét is majd! Kíváncsi lennék a véleményetekre: ha láttátok valamelyik filmet vagy sorozatot, írjátok meg, hogy tetszett! :)

Források:


Megjegyzések

  1. A Madarak a dobozban és a Te nagyon tetszett, bár még a könyveket nem olvastam :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszettek :) És mit gondolsz, el fogod őket olvasni így is? Én sokszor vagyok úgy, ha megnézem a filmet, màr nem olvasom el a könyvet.

      Törlés
    2. Igen, persze :) Miért ne olvasnám? Ha tetszett, csak még jobb egy másik médiumon újrabefogadni a történetet. Bár azért ilyenkor mindig adok magamnak egy-két évet, hogy ülepedjen és kicsit elhomályosuljon az emlék és ne hasonlítgassam a kettőt :) Max. akkor nem szoktam elolvasni, ha nem tetszett a történet és nem is érdekel - pl. van a Wayward Pines, amit hatalmas baromságnak tartok, de annak azért adok egy esélyt, mert előbb vettem meg a könyvet :D Hátha jobb lesz és furdal is, merre mehet a sztori.
      Amúgy szerintem ha ilyen adaptációk után nem olvasod el a "forrást", akkor sokszor csak magadat fosztod meg egy tök jó élménytől :)

      Törlés
    3. Igen, ez igaz. Ha nagyon tetszik a sztori van, hogy én is elolvasom. Ilyen volt például A fiúknak, akiket valaha szerettem. A filmet láttam előbb és annyira megtetszett, hogy elolvastam a sorozatot kb 1,5 hét alatt :D Majd írd meg, hogy tetszettek a könyvek ;)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz