Fodor Petra: Egy pillanat bátorság








Fülszöveg

„Két ​lány, két nagyon különböző élet…

Az egyiknek minden lehetősége megvan, hogy megvalósítsa az álmait, a másiknak küzdenie kell, hogy elérhesse azokat…

Dóra kezdő író, és úgy érzi, hazájában nem kapja meg azt az inspirácót, mely elindíthatná a siker felé vezető úton. Ezért úgy dönt, egy angliai egyetem falai közt keresi leendő hősnőjét és saját magát. A hétköznapjai a tanulás mókuskerekében telnek, így nehezen, de végül elindul a Nagy Mű felé. Miközben útját keresi, szembesül a múlttal, a családi tragédiák eddig elkendőzött rideg valóságával.

Abby igazi belevaló, bulizós angol egyetemista, egy híres, bohém drámaíró unokahúga, akinek minden adott a boldoguláshoz. Ám miközben kreatív írást tanul az egyetemen, rá kell jönnie, hogy egy neves rokon még nem jelenti azt, hogy az ember maga is tehetséges…

A két lány sorsa óhatatlanul is összeforr. A mindig rosszul választó Abby és a választani képtelen Dóra megtalálja-e a végén a szerelmet? Rálelnek-e életük értelmére? Melyikükből lesz író, és kinek nyit az idő újabb lehetőségeket?

Fodor Petra első regénye az útkeresésről, a lehetőségekről és a szerelemről elvarázsolja az olvasókat.”






Értékelés

Izgatottan vágtam bele az olvasásba, amikor megérkezett hozzám az előolvasói példány az Álomgyár Kiadó jóvoltából. Ezúton is hálás köszönet érte!

Amikor elolvastam a fülszöveget, arra gondoltam, hogy izgalmas lesz egy első könyves szerző könyvét a megjelenés előtt olvasni, ráadásul a történet is érdekesnek tűnt. Azért is tetszett a téma, mert a nyáron részt vettem Szurovecz Kitti online kreatívírás kurzusán, ahol sok mindent tanultam ezzel kapcsolatban hétről-hétre. A történet cselekményének középpontjában pedig a fülszöveg szerint az írás, az írói pálya áll, ami fontos szerepet tölt be az én életemben is.

A sztori két főszereplője nem is különbözhetne egymástól jobban. Dóra, a magyar lány visszahúzódó, introvertált típus, aki szívesebben tölti szabadidejét a négy fal között, mint társaságban. Magamra is emlékeztet, hiszen én is százszor előbb választom elfoglaltságképp egy könyv társaságát, mint hogy bulizni menjek. Dóra introvertáltságából kifolyólag nehezen barátkozik, ugyanakkor arra rászánja magát, hogy egy külföldi egyetemen tanuljon kreatívírást és angol irodalmat.

A másik főszereplő Abby, a pörgős, spontán, közvetlen és könnyen barátkozó lány, aki sajnálatos módon egyedül él egy hatalmas házban, Londonban. Szülei elvesztése óta hiába a gazdag társasági élet, a lapokat olvasva úgy éreztem, hogy Abby mégis egy magányos lány.

Történetünk fő témája, hogy mindkét lány keresi a helyét az életben csak más-más módon. Mindketten hasonló vágyakat kergetnek, de máshogy élik meg az oda vezető utat.




Tetszett, hogy az egyes fejezetek elején mindig van egy idézet, ami kicsit előrevetíti, mi kerül a középpontba az adott fejezetben. Személyes kedvenceim A mansfieldi kastélyból és a Harry Potterből származók.

Az én életemben is nagy szerepe van Jane Austennek, akárcsak Dóráéban, ezért kedveltem azokat a részeket a történetben, ahol említésre került. Nehezen barátkoztam meg azzal, hogy a történetet , – bár váltott szemszögben íródott, ­– nem a két lány hangján megszólalva olvashatjuk. A legtöbb mostanában olvasott könyvem E/1-ben íródott, ezért ehhez vagyok hozzászokva. Valahogy sokkal bensőségesebbnek érzem ezt az írásmódot, sokkal könnyebb beleképzelni magam az egyes karakterek helyzetébe, azonosulni velük. Az E/3-ban íródott történetben valahogy senkit sem tudtam igazán megszeretni. Voltak, akiket kedveltem, de mégsem lettek kedvenc karaktereim, ahogy általában.

Számomra elég lassan indult be a történet, és végig döcögősnek éreztem. Nem volt bennem a nem tudom letenni érzés, ahogy olvastam. Sokszor túl gyorsnak éreztem a váltást a szemszögek között és olyan helyeken csapta el az írónő a történetet, ahol én még vártam volna, hogy jobban kidolgozásra kerül az a szál. Ezért hiányérzet maradt bennem egy-egy helyen.

Tetszettek a Harry Potteres párhuzamok, de ezen nincs mit csodálkozni, hiszen hatalmas rajongója vagyok a sorozatnak.






Különösen szeretem azt a pillanatot, amikor elérek a regénynek arra a pontjára, amikor értelmet nyer a címe, s ez itt sem volt másképp. Az utolsó oldalakat olvasva pedig egy érdekes fordulat is vár ránk.

Alapvetően egy könnyed, nyári olvasmányra kell számítanunk, amikor kézbe vesszük ezt a könyvet. A jellemfejlődéseket mindenképpen kiemelném a történetből, mert azok szerintem jól sikerültek.  Az írónő stílusa laza, fiatalos, szerethető. Olvasás közben nem rágod le a tíz körmöd az izgalomtól, de itt nem is ezen van a hangsúly, hanem inkább a belső, lelki folyamatokon, amiken keresztül megy Abby és Dóra. A történet végére kiderül, hogy talán nem is különbözik annyira egymástól ez a két lány.

Ha te is kíváncsi lettél, hogy megtalálja-e magát, a helyét az életben, az írói pályán ez a két lány, akkor bátran vágj bele ebbe a történetbe!

 




Borító

Tetszik ez a rajzolt borító J






Köszönet az elolvasás lehetőségéért az Álomgyár Kiadónak!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Netflixen elérhető könyvadaptációs ajánló 7. rész