Marni Bates: Láthatósági mellény lúzereknek


Tegnap este befejeztem a Láthatósági mellény lúzereknek című könyvet. Megint csak nem csalódtam Marnie Bates-ben. Sajnos este már nem volt energiám megírni a bejegyzést, így ma teszem meg. 


Kiadó: Móra
Kiadás éve: 2014.
Oldalszám: 320 oldal
Ára: 2299 Ft
Eredeti cím: Invisible
Eredeti kiadás: 2013.
Besorolás: ifjúsági, kortárs, LOL-könyvek
Sorozat: Smith-gimi

"„Nem leszek többé Láthatatlan!” − Ez Jane Smith új jelmondata. A stréber lányt addig nem zavarta, hogy mindenki átnéz rajta, amíg két barátjával osztozott a lúzersorsban. De amióta Mackenzie Logannel jár, Corey-t pedig leköti rocksztár pasija, Jane magára maradt. És ebből elege van! Amikor a suliújságnál megbízzák, hogy írjon egy ütős vezércikket, úgy érzi, végre megmutathatja, nem az az életképtelen kiscsaj, akinek mindenki hiszi. Arra azért nem számít, hogy ehhez előbb be kell mosnia egy izomagyú focistának, sőt még a suliból is felfüggesztik. És arra végképp nincs felkészülve, hogy egy idegesítő, szexi fotós srácot varrnak a nyakába, aki a sírba kergeti. Vagy inkább életre kelti?"
Nekem ez jobban tetszik :)

Borító: Örültem, hogy igazodik az előző rész borítójához! :)

Értékelés: Adott egy lány, aki visszahúzódó, a barátain kívül mindenki keresztül néz rajta, és még az iskolaújságban is "csak" egy korrektor. Amikor a legjobb barátnője Kenzie Youtube-sztár lesz, a másik legjobb barátja Corey pedig egy rocksztárral kezd el járni, még jobban a háttérbe kerül. Úgy érzi mindenből kihagyják. A suliújságban szeretne indítani egy irodalmi rovatot, de persze ez sem úgy sül el, mint képzeli.
A bonyodalmak egyre csak gyűlnek és még mellécsapódik az idegesítő fotós Scott is, aki minden lépését követi.
Ami nekem nagy csalódást okozott az az volt, hogy Corey és Kenzie mennyire nem foglalkoztak Jane-nel. Én is rosszul érezném magam, ha a barátaim keresztül néznének rajtam és nem hívnának sehová, mert hogy "úgysem mennék".
Ami viszont nagyon tetszett, hogy Jane rengeteget változik a könyv során. A szürke kisegérből olyan ember lesz, aki kiáll magáért, és nem fél szembeszállni másokkal, ez nagyon pozitív tulajdonság számomra, mert én is eléggé olyan vagyok, aki inkább csak hallgat és bólogat, minthogy konfliktusba kerüljön.
A nagy meglepetés számomra Chelsea változása. Nem szeretnék spoilerezni, így nem kívánok erről többet írni, mert én sem szeretek belefutni olyanba, amiről még nem tudok. :)
A történet elég lassan indul be, így az elején picit döcögősen indult az olvasás, de aztán valahogy két nap alatt ledaráltam. 
A legjobban Jane és Scott vitáit szerettem. Bár nem éreztem, hogy forrt volna köztük a levegő, mégis úgy gondoltam végig, hogy jó páros lennének, és persze érezhető volt, hogy mi lesz a vége, én mégis végig szurkoltam nekik. 
Az írónő nagy hangsúlyt fektet az "első dolgokra": az első randira, az első csókra. Mivel Jane egész idáig láthatatlan volt, nem adatott meg neki, hogy mindezeket átélje. Persze az első randit egy - az írónő által megteremtett - tökéletes pasival éli át, mert ugye a könyvekben és a filmekben minden lehetséges. Na de mit is kezdenénk a való világban egy tökéletes pasival, hiszen olyan nincs is. Éppen ezért nem robban fel az a bizonyos szikra. A "tökéletes pasi" pedig végül egy cseppet sem tökéletes pasi lesz. Nem hiszem, hogy kimondottan a szerelmi szál lenne a legfontosabb, inkább szerintem a tanulság, ami fontos. Inkább arról van szó, hogyan képes valaki rövid idő alatt a vele történtek hatására 180 fokos fordulatot venni és megnöveszteni az önbizalmát. A végére nemcsak a könyv, hanem Jane jelleme is kiteljesedik.
A végén pedig lett egy fordulat, ami miatt nem lett túlságosan kiszámítható a történet. Erről sem szeretnék bővebben írni, csupán annyit, hogy nagyon ideges lettem tőle, és legszívesebben nekimentem volna az illető karakternek. De a lényeg, hogy a végére minden tiszta lett, és mindenki kibékült és minden happy lett. 
Nagyon tetszett a vége, olyan aranyos és romantikus volt, hogy mosolyogva tettem le a könyvet a kezemből. :)

Szeretem Marnie könyveit, humoros történetek romantikus szállal és némi botránnyal megfűszerezve. 
Ajánlom mindenkinek, aki szeretne egy könnyed, humoros, ifjúsági könyvet olvasni, aminek még mondanivalója is van! 

Csillag: 5/4,5

Kedvenc szereplő: Scott talán, de Jane-t is nagyon megkedveltem.


Bepillantás a könyvbe: 


"Ösztönösen átkaroltam a nyakát, és gyorsan megöleltem. A testéből áradó ismerős meleg biztonságot adott. Olyan jó volt úgy tenni egy kicsit, mintha a világom nem robbant volna épp darabokra. Veszedelmesen jó."

"– Nem bízom ebben a srácban- súgta a fülembe Logan (…) – Túl sokat nézeget téged."

"– Hát ezt meg hogy értsem? – kérdeztem sértődötten. 
– Úgy értsd, hogy te a mesebeli hercegre vársz, aki majd magával ragad a középszerűség hű de izgi világába. 
– Ez nem igaz! 
– Nem fejeztem még be. Most megkaptad Rómeót, és ez „annyira csúcs". Amikor azt mondtad, nem jártok, én azt hittem… mindegy, mit hittem. Szívesebben játszod az áldozatot, és hagyod, hogy a barátaid átnézzenek rajtad, meg sem próbálsz kiállni magadért. Ezért nem kérted számon tőlük, hogy miért nem hívtak el a koncertre, igaz? Mert sokkal egyszerűbb jó képet vágni a dologhoz mindenki előtt, aztán bőgni, amikor nem látják. Kisebb a kockázat. Elkeserítő, mennyire nem vagy ura az életednek, Jane! És ha tényleg azt szeretnéd, hogy felnőttként kezeljenek, akkor követeld ki magadnak! Hordhatsz magaddal akár egy egész doboz kotont is, az nem fog segíteni ezen. 
Minden szava felért egy-egy ökölcsapással. 
– Légy szíves, vigyél haza, Scott! Azonnal! 
Egész úton egy szót sem szóltunk egymáshoz."

"-Scott?-szakítottam félbe. 
-Tessék? 
-Visszatérhetnénk a csókolózáshoz? 
-Naná! 
És pontosan ezt tettük."


Ti olvastátok már? Nektek, hogy tetszett a könyv? Írjátok meg kommentben, ha van hozzá kedvetek! :) 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz