E. Lockhart: A hazudósok









Kiadó: Ciceró Könyvstúdió
Kiadás éve: 2015.
Oldalszám: 246 oldal
Ár: 2999 Ft
Eredeti cím: We Were Liars
Eredeti kiadás éve: 2014.
Besorolás: kortárs ifjúsági regény

"Egy gyönyörű és előkelő család. 
Egy magánsziget.
Egy ragyogó lány, akinek baja esett; egy szenvedélyes fiú, aki a társadalmi igazságot keresi.
Egy négyfős baráti kör – a Hazudósok, akiknek a barátsága pusztító fordulatot vesz.
Egy forradalom. Egy baleset. Egy titok.
Hazugságok hazugságok hátán.
Igaz szerelem.
Az igazság.
A hazudósok a többszörös díjnyertes író, E. Lockhart új, modern, intelligens, titokzatos regénye.
Olvasd el!
És ha valaki megkérdezi, mi történik a végén, csak HAZUDJ!"

E. Lockhart az eredeti borítóval :)
Borító: Nekem iszonyatosan tetszik ez a borító. Ez a kékség, a lány, valahogy egyben gyönyörű az egész, és teljesen kifejezi a történetet.

Értékelés: Egy nagyon érdekes regényről írok most nektek. Sosem olvastam még ilyen könyvet. Már a megjelenése előtt is érdeklődtem iránta, hiszen az apró fülszöveg alapján is egy érdekes könyvnek tűnt. Mindenhol csupa jó kritikákat olvastam róla, így még jobban el szerettem volna olvasni.
Aztán a könyvtárunk beszerezte, én pedig azonnal lecsaptam rá, és belefogtam az olvasásba.
A főszereplő lány Cady Sinclair minden nyarat egy privát szigeten tölt családjával. De a tizenötös nyáron történik valami. Ezután Cady gyógyszeres kezelés alatt áll, és a fejfájása is időről-időre elég keményen előjön. Nem emlékszik a történtekre, ezért a tizenhetes nyáron újra elmegy a szigetre, hogy összerakja a kirakós darabkáit.
Igazából sosem tudod, mi fog következni, miközben olvasod. Sosem az történt, amire számítottam, éppen ezért volt jó a könyv. Tele van szép pillanatokkal, de olyanokkal is, amikor csak kapkodod a fejed, hogy "most, mi van"? De mély mondanivalója is van. Felszólal az igazságtalansággal szemben, van benne némi társadalomkritika a felső tízezer életére nézően, szóba kerül az állandó képmutatás és a tökéletesség terhe is. Ezekből egyértelműen kiderül, hogy talán mégsem kellene annyira irigyelnünk a felső tízezer életét, mert nem is olyan könnyű az. 
Nagyon nehéz spoilerezés nélkül írni erről a könyvről, de azért megpróbálom.
A karaktereket nagyon megkedveltem. A Cady-Gat páros nekem nagyon bejött, de talán a kedvencem Johnny lett, aki mindig tudja mit kell mondani, és nagyon vicces is. 
Tényleg úgy épült fel az egész történet, mintha egy kirakód darabkái kerülnének lassacskán egymás mellé. Minden utólag összerakva tudunk meg. 
Amikor belekezdtem, nem gondoltam volna, hogy ilyen vége lesz majd a sztorinak. Annyit elárulhatok, hogy cseppet sem vidám a végkifejlet, mégis azt kell mondanom, hogy - a még olyan végtelenül romantikus lélekkel rendelkezőknek is, mint én - el kell olvasnia ezt a könyvet. Ez az a könyv, amit MINDENKINEK el kell olvasnia!!
Biztos vagyok benne, hogy másodszor is a kezembe fogom majd venni olvasás céljából, és kíváncsi leszek, hogyan hat majd rám. Kíváncsi leszek, mennyi utaló jelet veszek majd észre így, hogy már olvastam egyszer.
Azt hiszem, bátran kijelenthetem, hogy A hazudósok napjaink egyik legjobb regénye, és az egyik legjobb regény,a mit valaha olvastam! Rejtélyes, okos - ha mondható ez egy könyvre - nem csöpögős, de azért van benne némi szerelmi szál is; valamint - ami a legfontosabb - van mondanivalója, amin komolyan elgondolkodsz, miután leteszed a kezedből.

Csillag: 5/5*

Kedvenc szereplő: Johnny

Bepillantás a könyvbe: 

Próbáltam olyan idézeteket választani, amik nem sokat árulnak el a cselekményről, mert nem szeretném, ha valaki aki még nem olvasta belefutna egy spoilerbe. :)

"– Nagyon, nagyon gyönyörű vagy, Candy – mondja. 
– A holdfény tehet róla. Minden lánynak jól áll."

"De a legszörnyűbb, amitől a leginkább összezavarodom, az, hogy olyan ellentmondásos minden: amikor éppen nem utálom magam, akkor úgy érzem, hogy becsületes vagyok, és hogy én lettem az áldozat. Hogy a világ olyan iszonyatosan igazságtalan."

"Bebizonyítom, hogy erős vagyok, mikor pedig mindenki betegnek gondol. 
Bebizonyítom, hogy bátor vagyok, mikor pedig mindenki gyengének gondol."


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági