Könyvadaptációs ajánló 9. rész - Romantikusok





Arra gondoltam, kicsit bővíteném a filmadaptációs ajánlót és kiterjeszteném a Netflixen kívülre is. A héten olyan könyv alapján készült filmeket hoztam, amik egyértelműen a kedvenceim közé tartoznak méghozzá a romantikusok közül. Nagyon nehéz volt választanom, mert alapvetően imádom a romantikus filmeket, de sikerült leszűkítenem egy ötös listára őket.


Fotó: Mafab
Egy nap

amerikai · dráma, romantikus, 107 perc, 2011

Korhatár: 12+

Imádom Anne Hathawayt, de ez a film nem csupán attól jó, hogy ő játszik benne. Érdekes, hogy az egész történet során ugyanazt a dátumot élhetjük újra és újra csupán más évben. Zseniális a történet, nagyon jól felépített, csupán a végével nem békültem meg. A könyvet is olvastam még nagyon régen, csak egyszer, de a film időről időre visszatér az életembe.

Történet

„Miután együtt töltik egyetemi diplomaosztójuk napját – 1988. július 15-ét –, Emma Morley és Dexter Mayhew között olyan barátság szövődik, amely élethosszig tart. Emma elvekkel és ambíciókkal rendelkező lány, aki arról álmodozik, hogy jobb hellyé alakítja a világot. Dexter tehetős sármőr, aki arról álmodozik, hogy a világ az ő játszótere lesz.
Kapcsolatuk kulcsfontosságú pillanatait a következő két évtized július 15-ei napjainak bemutatásából ismerhetjük meg. Legyenek éppen együtt vagy külön, láthatjuk, amint Dex és Em elfoglalja magát ügyes-bajos dolgaival; megismerjük baráti viszonyaikat és különböző vitáikat, reményeiket és elszalasztott lehetőségeiket, mosolyaikat és könnyeiket. Valahol az utazás során a két embernek rá kell jönnie, hogy amit annyi ideig kerestek, és amire olyan régóta vágynak, valójában végig az orruk előtt volt. Amint kiderül számukra, hogy egészen pontosan mit is jelentett az a bizonyos 1988-as nap, megismerik a szerelem és az élet valódi természetét.”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik!


Fotó: filmeks9.hu

Bridget Jones naplója

francia, amerikai, angol, ír · dráma, romantikus, vígjáték, 
98 perc, 2001

Korhatár: 12+

Szerintem már nincs olyan nő, aki ne ismerné az esetlen, kicsit duci, de imádnivaló Bridget Jonest. Én egyszerűen oda vagyok érte. Talán azért mert annyira hétköznapi, hogy bármelyikünk beleképzelheti magát a helyébe. Azt hiszem, ő az a karakter, aki millióknak adott reményt világszerte, hogy bárkire rátalálhat a szerelem. Emellett szerintem borzasztóan vicces film…és a könyv is az. Bár én csak az első két kötetet olvastam és azt is nagyon régen.

Történet

„Hirtelen rádöbbentem, hogy ha azonnal nem változtatok, olyan életem lesz, ahol a legmeghittebb kapcsolat egy üveg borhoz fűz. Egyedül és kövéren halok meg, és mire három hét múlva rám találnak, már félig megettek a farkaskutyák. Vagy Glenn Close-zá változom a Végzetes vonzerőből. Így hát fontos elhatározásra jutottam. Annak érdekében, hogy jövőre ne végezzem ilyen trágya képpel, az Önsajnáló Rádió harmincon túliaknak szóló slágermúzeumát hallgatva, úgy döntöttem, hogy a kezembe veszem az életem. Naplóba kezdek, és elmondom az igazat Bridget Jonesról. A tejes igazságot. Egyes számú elhatározás: magától értetődően leadok tíz kilót. Kettes elhatározás: mindig bedobom az előző napi bugyit a szennyeskosárba. Ugyanilyen fontos, hogy találjak egy kedves, érzékeny barátot, akivel járhatok, és hogy ezentúl az alábbiak közül egyikkel se alakítsak ki romantikus kötődést: alkoholistákkal, munkaholistákkal, viszonyfóbokkal, nagyzolókkal, kukkolókkal, érzelmi fogyatékosokkal vagy perverzekkel. És főleg nem fantáziálok egy konkrét személyről, aki mindezeket megtestesíti. Sajnos ez a személy történetesen a főnököm. És azt gyanítom, hogy különféle, kissé igazságtalan okokból kifolyólag, ő sem fantáziál rólam.”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik!






Fotó: filmeks9.hu
Bridget Jones 2. – Mindjárt megőrülök

francia, amerikai, angol, német, ír · dráma, romantikus, vígjáték, 108 perc, 2004

Korhatár: 12+

Történet

„Amikor utoljára találkoztunk Bridget Jonesszal, éppen megtalálta a boldogságot. Mostani történetünk kezdetén immár hat isteni hete a tökéletes álompasi, Mark Darcy barátnője, és még álmodni sem tudna szebb időszakot az életében. Vagy mégsem így van?! Bridget ugyanis még mindig a régi, tehát kételkedik önmagában, elemzi minden kósza gondolatát, karriert épít és persze veszettül számolja a kalóriákat. És ami a legnagyobb trauma számára: miután megtalálta a tökéletes férfit, most már az a baja, hogy valahogyan meg is kellene tartania.”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik!





Fotó: filmeks9.hu

Bridget Jones babát vár

amerikai, angol · dráma, romantikus, vígjáték, 125 perc, 2016

Korhatár: 16+

Történet

„Miután szakított Mark Darcyval, Bridget Jones „boldogan él, amíg meg nem hal” terve nem igazán úgy alakult, mint várta. Negyvenes szingliként úgy dönt, hogy hírproduceri munkájára koncentrál, és régi és új barátokkal veszi körül magát. Most az egyszer Bridget teljesen ura a helyzetnek. Mi baj lehet? Ám Kupidó közbelép, és Bridget megismerkedik egy Jack nevű, jóképű amerikaival, aki úgy udvarol, ahogy Mark Darcy soha. És jön a váratlan fordulat: hősnőnk teherbe esik, de van egy bökkenő: csak 50 százalékos bizonyossággal tudja a babája apjának kilétét…”

Könyv:

Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik!



Fotó: Mafab
Az időutazó felesége
amerikai · dráma, romantikus, fantasy, 107 perc, 2009

Korhatár: 12+

Ez a film csodálatos. A könyvet nem olvastam, valószínűleg ezért tetszik a film annyira. Az összes ismerősöm, barátom, aki olvasta mind azt mondja, hogy a film szörnyű a könyvhöz képest. Én mégis rajongok érte. Csodálatos, ahogy kibontakozik a szerelem, miközben mindent, de mindent megnehezít az életükben a férfi időutazó képessége. Ez egy tipikus sírós-nevetős mozi, szóval papírzsepit készítsenek az olyan érzékeny lelkülettel bírók, mint én. És nem mellesleg nagyon szeretem Rachel McAdams színésznőt, aki a női főszereplője a filmnek.

Történet

„Henry, a chicagói könyvtáros ritka genetikai rendellenességben szenved. Egyfajta időutazóként a legváratlanabb pillanatokban más-más idősíkban találja magát. Az egyetlen biztos pont az életében Clare. A férfi harmincéves volt, amikor találkoztak, a lány hat. A férfi harmincéves volt, amikor összeházasodtak, a lány huszonkettő. Különös kapcsolatuk során megélik a fiatalságukat, öregségüket, a szerelem téren és időn át is összeköti őket. Boldogságukat csak két dolog árnyékolja be. Vajon a gyermekük is örökli apja betegségét? És meddig térhet vissza Henry, akit láttak meghalni.”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik! 





Fotó: Mafab
Ahol a szivárvány véget ér

angol, német · dráma, romantikus, vígjáték, 102 perc, 2014

Korhatár: 12+

Ez az a történet, ahol előbb olvastam a könyvet, mint ahogy láttam volna a filmet. Mindkettőt imádtam. Alapvetően nem szeretem a levélregényeket, de leküzdve a kezdeti ódzkodásomat, utána már nem is vettem észre, hogy leveleket olvasgatok, s ebből tárul elém a történet. Szeretem az olyan történeteket, ahol a barátság átfordul szerelembe és ez is egy ilyen. Bár a film egy kicsit más, mint a könyv, nekem mindkettő helyet kap a szívemben. A filmet azóta is többször láttam már, és szerintem a karakterek kiválasztása egyszerűen tökéletes.

Történet

„Rosie és Alex már 5 éves koruk óta a legjobb barátok, ezért biztos, hogy nem egymásnak lettek teremtve vagy mégis? Amikor szerelemről, az életről vagy a helyes döntésekről van szó, ez a kettő önmaguk legnagyobb ellenségei. Egy kínos fordulat 18 évesen, egy elszalasztott lehetőség, és az élet teljesen más irányba sodorja őket. De mégis, azt a köteléket, amely összeköti őket térben, időben és különböző kontinenseken át, nem lehet tönkretenni a katasztrofális szerelmi ügyek, házasság, hűtlenség és a válás ellenére sem. Vajon megtalálják az egymáshoz visszavezető utat? Vagy akkor már túl késő lesz?”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik! 






Fotó: Mafab
Szerelem kölcsönbe

amerikai · dráma, romantikus, vígjáték, 112 perc, 2011

Ez egy klasszikus szerelmi háromszög történet, amibe beleszól még a barátság is. Érdekes volt látni, bizonyos szituációk mit hoznak ki az emberekből. Egy vicces, romantikus történet, ami szerintem remek kikapcsolódást nyújt egy hosszú és fárasztó nap után.

Történet

„Rachel (Ginnifer Goodwin) tehetséges ügyvédnő egy menő New York-i irodában, nagylelkű és hűséges barát, és legnagyobb bánatára még mindig szingli amire legjobb barátnője, a jegyben járó Darcy (Kate Hudson) előszeretettel emlékezteti. De a harmincadik születésnapi buliját követően Rachel, a javíthatatlan jó kislány váratlanul Dex (Colin Egglesfield) karjaiban köt ki, akibe a jogi egyetem óta szerelmes és aki történetesen Darcy vőlegénye. A Darcy esküvőjét megelőző hetekben egyre jobban összekuszálódnak a szálak, Rachel pedig lehetetlen helyzetben találja magát: döntenie kell a Darcyhoz fűződő barátsága és élete nagy szerelme között.”


Csekkold a bemutatót, hátha megtetszik! 





Remélem, így is tetszett az ajánló. Kíváncsi lennék, te láttad-e már valamelyiket, tetszett-e vagy sem? Ha van kedved, írd meg kommentben! :)






Források:



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz