Hercsel Adél: Magyar szeretők

Kiadó: Athenaeum
Kiadás éve: 2015.
Oldalszám: 336 oldal
Ár: 2990 Ft

"Elhidegülés – megcsalás: ez a félrelépés általános képlete. Az elhidegülés szinte kivétel nélkül szexuális természetű, de mit kezdjen magával és a vágyaival az, akit évek óta nem kíván a párja, miközben a kapcsolata alapvetően jól működik, a közös gyerekekről és a közös egzisztenciáról nem is beszélve?! Ugye, nem is olyan egyszerű? És mi a helyzet a történet lelki oldalával? – A Magyar szeretők című riportkönyv tíz férfi és tíz nő őszinte, hol megható, hol fájdalmas, néhol humorral átitatott, de leginkább tanulságos vallomásán keresztül járja körül első sorban azt, hogy kit mi sodor bele egy viszonyba.
Az egyik legfelkapottabb belvárosi kávézó teraszán ültünk egy kellemes tavaszi délutánon, és az egyik riportalanyom épp arról mesélt, hogy a férje egy 20 éves lánnyal csalja. Aztán elhallgattunk, mert észrevettük: a teraszon mindenki a megcsalásról és a viszonyokról beszél."
Borító: Szerintem valami fantasztikus!!!!
Értékelés: Az az igazság, hogy iszonyatosan vártam ezt a könyvet. Amikor megérkezett hozzám, azon a héten pont suliba kellett mennem. Amit olvastam könyv, nagyon vastag volt, így nem szívesen cipeltem magammal, szóval pont kapóra jött és elvittem. A buszon el is kezdtem olvasni, és csak úgy faltam az oldalakat. Sosem értettem, hogy az emberek, miért nem képesek a párjuk szemébe mondani, ha valami nem jó, ha valamit nem kapnak meg. Nem beszélik meg, hanem sokkal egyszerűbb, ha máshol keresnek vigaszt.
Ebben a könyvben 20 történeten keresztül olvashatunk a megcsalásról: 10-et férfi, 10-et női szemszögből.
Meg kell mondanom, hogy voltak történetek, amiket olvasva igencsak leesett az állam. Nem szeretnék spoilerezni semmiképpen sem, ezért elég nehéz írni erről a könyvről, mégis megpróbálok véleményt nyilvánítani.
Egy nyitott embernek tartom magam, de monogám kapcsolatban élek évek óta és másképp nem s tudnám elképzelni. Nem tudnám elképzelni, hogy osztozzak valakin a páromon, vagy hogy másnál keressek vigaszt. Ha valami probléma akad, megbeszéljük a másikkal és megpróbáljuk megoldani.
Szinte az összes történetnél megfigyelhető volt, hogy aki párkapcsolatban él, annak többnyire a család, a feleség az első, a szerető másodlagos, ez nagyon furcsa volt számomra.
A könyvből megtudhatjuk, hogy van olyan ok, amiért az ember megcsalja a párját, mégsem gondolom, hogy képes lennék rá. Eléggé fenntartásokkal kezdtem el olvasni, hiszen mint már többször említettem, nagyon megcsalás ellenes vagyok. 
Hogy őszinte legyek, nem is szeretnék többet fecsegni erről, úgy gondolom, hogy nem lehet megosztani másokkal milyen ez a könyv, hanem le kell ülni és elolvasni, majd magunkban eldönteni, milyen hatással volt ránk.
Bepillantás a könyvbe: 
"Nem az tűnt félelmetesnek, hogy a felesége legyek, hanem az, hogy ha velem csalta a menyasszonyát, akkor hozzám sem lesz hűséges. Nem tudtam volna maximálisan megbízni benne."
"Úgy gondolom, a szex nem érhet annyit, hogy felborítsuk miatta a házasságunkat, és tönkretegyük a férjünket vagy a feleségünket."
"Egy kapcsolatban nálam alapvetően három dolgot lehet lehet elszúrni; ebben a sorrendben: a bizalmat, a hűséget, a szeretetet, amiben benne van az empátia, az odafigyelés, a ragaszkodás és a kötődés is."

A képek forrása a könyv hivatalos Facebook oldala!

Köszönet az olvasás lehetőségéért az Athenaeum Kiadónak!


Egy kis extraként néhány molytól hoztam értékelést a könyvről, hogy ne csak az én szemszögemet ismerjétek meg. (Természetesen a molyok engedélyét kikérve.)

@Nikolett_Braun
"imádtam. azért, mert félelmetes és ijesztő mennyire igaz, hogy tényleg mindenki megcsalja a másikat, azt gondolod van tökéletes, azt gondolod, hogy mivel szép és kiegyensúlyozott a kapcsolatod és még elég pénzed is van, akkor nem kell tartanod semmitől, de igen. a kísértés mindig ott van és az emberek engednek a kísértésnek, ezt mutatja meg ez a könyv is. volt itt minden, de olyan sokszor elborzadtam, hogy ebben élünk, minden adott, hogy megcsald a másikat és vajon az emberek mennyi bűntudatod éreznek utána? ezen mindig elgondolkodom és közben azon is, hogy az én kapcsolatomban minden rendben van e. miközben olvastam annyiszor megálltam és elgondolkodtam a saját kapcsolatomon, hogy mi vajon rendben vagyunk e, megadok e neki mindent amire vágyik. olyan apró dolgokon tud félremenni egy kapcsolat, aztán pedig csak sodródik és azt vesszük észre, hogy ott egy nagy szakadék. a legtöbb történetben az volt, hogy ott az elhidegülés és a nagy szakadék köztük, de mégsem válnak el, mégsem szakítanak, mert a szeretet megvan mindezek ellenére is, csak a szex, igen emberek, a szex.. a szex az ami nem megfelelő. a szex, ami élteti az embert, ami örömet okoz, ami felemel ami kiegyensúlyoz."

@VNoémi
"A legtöbbet a házas vagy élettársi viszonyban élők körében fog nyújtani ez a könyv, függetlenül attól, hogy férfi vagy nő, megcsalja-e párját vagy ő az áldozat. Ők húsz őszinte, sokszor részletes, szexuális fűtöttséggel is tűzdelt írásokat fognak kapni, ami igenis hat az emberekre. Talán segítik is őket abban, hogy a már régóta bennünk élő döntésképtelen helyzetet megoldják és megerősítsék azt az álláspontot, ami felé eddig is hajlottak. Egy igazán jó témába ásta bele magát a szerző, ezért tehát hatalmas elismerés jár neki. Sikerült rengeteg ember érdeklődését felkeltenie már csupán címmel. Magát a szerzőt vagy az írását sajnos ennek a könyvnek az esetén nem lehetne értékelni, csak az ötletet, hiszen az írónő nem szól hozzá a témához, ezt hiányoltam a legjobban.
Adri Könyvmoly
"A borító nem csak sejteti, hanem kiabál, hogy miről is fog szólni a könyv. A megcsalásról, a szeretői státuszról. 
Tetszik a nyílt figyelmeztetése! A szín, ami kiugrik a képből és kiüvölti szó szerint az arcomba, hogy a könyv egy olyan témát boncolgat, ami tilos, rejtélyes, elítélendő…
Hercsel Adél nem polgárpukkasztó akart lenni. Nem botrány könyv szerintem. Hanem élethelyzetek, emberi sorsok gyűjtőhelye, ami megcsalás köré tömörül, mindez életszerűen, választékosan kifejezve, ízlésesen tálalva. Megértést, elfogadást hozhat. Görbe tükröt a benne élőknek. Feloldozást. Lépéskényszert. Felvilágosodást.
http://adrikonyvmoly.blogspot.hu/2015/10/hercsel-adel-magyar-szeretok.html"

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

"A te lelked a kedvencem az egész világon" - Sarah Adams: Csalóka szerelem