Kelly Oram: Sz mint szűz

Kiadó: Móra
Kiadás éve: 2017.
Oldalszám: 312 oldal
Ár: 2499 Ft
Moly.hu link

„Szűznek lenni szívás. Valerie-t eddig is sokan hülyének nézték, amiért a házasságig várni akar a szexszel, az viszont már nagyon gáz, hogy emiatt a pasija szakít vele, Val nyilvános kiborulása pedig felkerül a YouTube-ra. De a lány kitart az elvei mellett, és ha már úgyis milliók röhögnek rajta, elindítja a „V mint vigyázz a szüzességedre!”-kampányt, ami pillanatok alatt országos méretűre nő. A szívdöglesztő rocksztár, Kyle Hamilton is hall Valerie fogadalmáról, és mindent elkövet, hogy a lány khm… meggondolja magát. Ellenállni „Az év legszexibb pasijá"-nak, amikor hódító üzemmódba kapcsol? Sok sikert, Szűz Val!

Értékelés:
Az igazság az, hogy nagyon vártam ezt a könyvet. Az előző három Kelly Oram könyv nagyon tetszett. A szívzűrterápia strébereknek címűt már vagy ötször olvastam, de Cinder&Ella is rendszeresen megjelennek nálam. A csókelvonó kockáknak már kicsit döcögősebb volt számomra, de a végére azt is megszerettem. Tehát azt vártam, hogy majd ez az Sz mint szűz is egy újabb csodálatos olvasmány lesz Kelly Oram tollából.
Hát...azért hagyott bennem némi kételkedést...
Az alaptörténet nagyon tetszett és úgy gondolom, igencsak aktuális a mai világban, hisz tinik ezrei szexelnek úgy, hogy még nincsenek megérve rá, mert ciki ha nem teszik vagy mert csak poén.
Tehát az elgondolás, hogy Valerie kiáll az elvei mellett, miszerint nem szégyen szűznek lenni, semmi gond nincs ezzel. És, hogy sokan vannak, akik ezt nem merik felvállalni, vagy pedig csak a párjuk kedvéért veszítették el a szüzességüket, s utólag megbánták. Azonban a történet végére már kicsit más lett ebből a koncepcióból: nem azon volt a hangsúly, hogy mindenki a saját akarata szerint döntse el szexel-e vagy sem, vagy kivel mikor és hányszor csinálja, hanem azon, hogy senki ne szexeljen a házasság előtt. Ezzel sincs semmi probléma, ha valaki erre vágyik. Nagyon jó lett volna a koncepció, ha megmarad az eredeti elképzelésnél.
Valerie számomra egy kicsit idegesítő karakter lett a könyv háromnegyedénél. Kicsit azt éreztem rajta, hogy "nyavalygok, mert akkor mindenki rám figyel és kelletem magam, mert azért mégis csak tartsam már magam az elveimhez"! Kicsit fura volt.
Kyle először elég bunkó karakter volt, de most mit mondjak, szeretem a könyvekben a "rosszfiúkat". Szóval az első perctől kezdve kedveltem őt. Azzal, ahogy piszkálta Val-t, ahogy rámutatott néhány dologra, majd pedig dalt írt róla, megvédte, vigasztalta, és évek múlva megváltozott a kedvéért, mert nem tudta elfelejteni. Csupa nyálas romantika, ami a valóságban vajmi csekély, hogy megtörténik, de nincs is ezzel semmi gond, hisz ezért vannak a könyvek nem? Hogy átélhessünk olyasmit, amit a valóságban sosem lesz lehetőségünk.
Erénye a könyvnek, hogy számos karakter jellemváltozását figyelhetjük meg, kísérhetjük végig a történet során. Sok olyan témát feszeget, ami manapság is aktuális, de azt hiszem, ez követelmény lehet a LOL-könyvek esetében.
Összességében azt kell mondanom, hogy tetszett, de azért ez a "hű, de jó könyv volt, le sem bírtam tenni" érzés most elmaradt nálam.
Azért természetesen várom Kelly újabb írásait! :)

Borító: Az amerikai sokkal jobb...a magyarban kicsit csalódtam.
Amerikai borító

Csillag: 10/7


Bepillantás a könyvbe:  

„(…) vannak emberek, akiket sosem lehet elfelejteni.

„Egy nap majd megtalálod őt. (…) Azt a srácot, akiért ez az egész megéri.

„A tíz legfontosabb dolog, amit utálok Szűz Valben 
10. Egyslágeres sztárnak nevezett. 
9. Nem értékeli azt a kedves kis becenevet, amit tőlem kapott. 
8. Hajnali négykor miatta kell hülye blogbejegyzéseket írnom. 
7. Arra akarja rábeszélni az embereket, hogy ne szexeljenek. 
6. Amikor randira hívtam, lekoptatott. 
5. Egy szánalmas alakba van belezúgva. 
4. Nem veszi fel a telefonját, ha hívom. 
3. Képmutató ezzel a mindent a szemnek, semmit a kéznek elvével. 
2. Egy egész kicseszett koncertet végigjátszottam a kedvéért, és még csak el sem jött, pedig megígérte, hogy ott lesz. ( Hazug! ) 
És mi a #1 dolog, amit utálok Szűz Valben? 
Hogy akkor is kell nekem!”

„– És te, Virgács? – kérdezte. – Neked van neved? 
– Virgács? – horkantottam fel. – Szép! Most el kéne ájulnom? 
(…) – Belül elájultál. 
(…) – Álmodban. 
– Megígéred?”

„– Ha jól értem, a híradót is sikeresen kizártad? 
– Azt igen, de Kyle-t nem. 
(…) 
Kitártam a szobám ajtaját, hogy ő is szembesülhessen a benti gyalázattal. Szívesen figyelmeztettem volna, de tudtam, erre úgysem lehet felkészülni. 
Belépett, és elakadt a lélegzete. 
– Azt a rohadt! Ez van vagy tizenöt tucat! 
Majdnem eltalálta. Valójában húsz tucat volt. Húsz tucat olyan gyönyörű vörös rózsa, amilyet még életemben nem láttam. Mindent elborítottak, az összes asztalomon, a fésülködőasztalomon, a polcomon és az éjjeliszekrényemen nem maradt egyetlen talpalatnyi hely sem. Kétszáznegyven rózsát kaptam – a hálószobám konkrétan virágbolttá változott.”

„Hogyan akarod megtalálni a szerelmet, ha folyton olyan vagy, mint egy jégcsap?

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági