Miranda Kenneally: Becsavart szerelem

Kiadó: Móra
Kiadás éve: 2016.
Oldalszám: 304 oldal
Ár: 2299 Ft
Besorolás: ifjúsági romantikus regény, LOL-könyv

Parker imád softballozni! A tizenhét éves lány megállíthatatlan a pályán, igazi őstehetség, mégis otthagyja a csapatot, amikor az anyja lelép egy másik nővel, és az egész város botránytól hangos. Parker ezután mindent elkövet, hogy bebizonyítsa, őt aztán tutira a pasik érdeklik. Ha ehhez az kell, hogy bombanővé változzon, és egy csomó sráccal kikezdjen, hát legyen! Nem számít, ez mennyire dühíti a baseballcsapat szexi kapitányát, vagy hogy a fiatal segédedzővel veszélyesen közel kerülnek egymáshoz. A lánynak idő kellene, hogy rendet tegyen a fejében és a szívében, de a szerelemben nincs időkérés, az csak száguld felé, mint egy csavart labda. Vajon Parker megnyerheti ezt a meccset?”

Adott egy keresztény lány, aki kifordul magából, mert az édesanyja sok éves házasság után bevallja, hogy leszbikus. Mindenki tudja, hogy az ilyesmit keresztény berkekben nem tolerálják túlságosan jól. Persze a gyülekezetben mutogatnak a családra, összesúgnak a hátuk mögött, és Parker „barátai” sem fogadják túlságosan megértően a hírt. Édesapja összeomlik, s a családja széthullni készül. Parker nem érti, apjának miért fontos ennyire a gyülekezet, ha nem fogadják el olyannak amilyen, és bántják a családod Parker anyja miatt.
Mint a fülszövegben is olvashatjuk, Parker a softball csapat tagja volt, de amint beütött a krach otthagyta a csapatot. Csak a történet előrehaladtával tudjuk meg ennek az okát. A többieknek ez a lány csak egy flörtölős, mindenkivel kikezdő, könnyűvérű lány, s nem látnak az álarca mögé. Kivétel egy valakit…Hotog-gal egyre közelebb kerülnek egymáshoz, miközben Parker a baseball csapat edzőjére ácsingózik.
Azért elég meredek témát boncolgat Miranda Kenneally, hiszen az LMBT téma mellett belecsempészi a könyvbe a tanár-diák viszonyt is. Ez egy elég kemény téma, de hát ugye ezek a LOL-könyvek már csak ilyenek. Nekem kifejezetten tetszik, hogy mindig van egy-egy téma, amit ha csak a háttérben is, de boncolgatnak ezek az írócskák. Hiszen akik olvassák talán tanulhatnak belőlük, illetve lehet, hogy ők is kerülnek hasonló helyzetekbe, mint a LOL-könyvek szereplői. Például ha csak a Csókelvonó kockáknak Libby-jét nézzük, ha valaki olvassa a könyvet, lehet, hogy kétszer meggondolja, csúfolja-e a másikat…Na de vissza a témához.
Parker a tűzzel játszik, miközben egyre jobban megismeri a fiút, akivel szinte egész iskolai pályafutása alatt riválisok voltak. A fiú talán mégsem olyan, mint amilyennek hitte…
Mindenesetre én végig Hotdognak (Willnek) drukkoltam, hogy ő lesz-e a nyertes? Olvassátok el a könyvet és megtudjátok J
Persze, mint minden ilyen sztoriban, jön a bonyodalom, amikor Parker körül minden összezuhan, s aztán várjuk, mi lesz a végkifejlet.
Az igazság az, hogy eleinte nem nagyon kedveltem Parkert. Megértettem a helyzetét, sajnáltam is, de nem tudtam kedvelni, mert sokszor idegesített. Aztán egyre jobban megnyílt, egyre több mindent tudhatunk meg róla, egyre több oldalát láthatjuk, és akkor elkezdtem megkedvelni. Azért nem lett a kedvenc szereplőm, de nem is utálom.

Én nem vagyok vallásos ember, nem járok templomba, nem imádkozom. Viszont érdekes volt számomra, ahogy a vallást boncolhatja az írónő. Sosem szoktam felcímkézni vagy lenézni azokat az embereket, akik hisznek Istenben, és gyakorolják a vallást. Ez az ő saját szuverén joguk, nem kell őket emiatt piszkálni. Viszont az igaz, hogy annyira el tudja vakítani ezeket az embereket a vallásuk, hogy nem látják, milyen rossz dolgokat visznek is véghez a vallás nevében.
Meg kell említenem még Drew-t, aki Parker legjobb barátja. Szerintem ő egy nagyon jó barát, csupán néha ő is tévútra megy. Szerettem az ő karakterét. Talán ő és Will karaktere lettek a kedvenceim.
A könyv egyébként rettenetesen olvastatja magát, szinte egy délután alatt befalható olvasmány.
Összességében azt mondhatom, hogy nem volt rossz ez a LOL sem, de az „első rész” nekem sokkal jobban a szívemhez nőtt.


Borító: tetszenek a színek

Csillag: 10/8

Bepillantás a könyvbe:

– Biztos jó pasi voltál a gimiben. Miért kellett leselkedned ahhoz, hogy meztelen lányokat láss? 
Nem hiszem el, hogy ezt mondtam. 
Brian arca ketchupszínűre váltott. 
– Nem ez a lényeg. 
– Ha te mondod. 
– A kaland kedvéért csináltuk! 
– Micsoda kaland alagutat fúrni, hogy meglessétek a lányokat! – horcogtam.”

„Épp a körmömet lakkoztam újra, mikor SMS érkezett Hotdogtól: „Nézz ki az ablakon!”
Az ablakból láttam, hogy Drew-val együtt az előkertünkben áll, és mindketten integetnek. Beengedtem őket.
- Menjünk el a Jiffy Burgerbe! Szükségem van egy óriásburgerre.
- Tudsz róla, hogy kábé ezer kalória van benne? – mondtam a körmömet fujkálva. A kisujjamon már el is kentem a lakkot.
- Ezer kalória? Nem mondod! – vigyorgott Hotdog. – Akkor kettőt ehetek belőle, az pont fedezi a napi kalóriaszükségletemet.”

„- Igazán örülök a találkozásnak – mondtam, és megeresztettem egy ideges mosolyt.

 - Szintúgy kedvesem. – Belekortyolt a kávéjába. – Már úgyis szerettem volna megismerni a lányt, aki az én Willsemnél is okosabb.” 

A Becsavart szerelem eredeti borítója

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

"A te lelked a kedvencem az egész világon" - Sarah Adams: Csalóka szerelem