Időtlen szerelem trilógia



Ma az Időtlen szerelem trilógiáról hoztam nektek egy kis szösszenetet. Nemcsak a könyv, hanem a két film is terítékre kerül majd :) Remélem, tetszeni fog :)



"Mitévők legyünk, ha egyszerre a múltban találjuk magunkat és csak annyit tudunk, hogy az üküküküküknagyapánk lovát Kövér Anninak hívták?Úgy van: megőrizzük a hidegvérünket. Legalábbis ezt próbálja tenni Gwendolyn, amikor kiderül: nem elég, hogy ő örökölte a családban az időutazásért felelős gént, de ráadásul az a feladat is neki jutott, hogy rendbe szedje a múltat. És mindennek tetejébe épp ezt az arrogáns Gideont kapja útitársul!Az össze nem illő páros kénytelen-kelletlen beleveti magát a nem éppen hétköznapi kalandokba. Gwendolyn hamarosan megtapasztalja, hogy az ellentétek alighanem tényleg vonzzák egymást, és ez régen sem volt másképp.És hogy a múltban sem úgy mennek a dolgok, mint egykoron..."

Azelőtt, hogy a kezembe fogtam ezt a könyvet, még sosem olvastam hasonló témájút. Érdekesnek találtam a fülszöveget és a borítót is, valamint nagyon tetszett, hogy színesek benne a betűk, mert ilyet sem láttam még azelőtt sosem.
A történet érdekes. Egy lány, aki egyszer csak megtudja, hogy időutazó. Na persze nem ellenőrzött körülmények között, hanem egyik pillanatról a másikra hirtelen a múltban köt ki. Először nem is mer róla szólni senkinek sem a legjobb barátnőjén kívül. Aztán kénytelen hírt adni erről a számára borzalmas dologról másoknak is, így kerül be az ún. Páholyba, ahol ellátják mindenfélével. 
Na persze nem kedvesek vele egyáltalán, sőt gyanakvóak, hiszen nem őt készítették fel a nagy utazásokra, hanem az unokatestvérét, ezért azt gondolják, csapda az egész. 
Aztán jön az arrogáns Gideon, aki cseppet sem könnyíti meg a lány dolgát. A többi pedig már csordogál egymás után.
Ahogy olvastam a könyvet, először lassan indult be a cselekmény, de aztán ahogy egyre több dolgot tudhatunk meg az időutazásról és arról, mi is ennek a célja, egyre érdekesebb lesz a történet. Na meg persze a szerelmi szál sem utolsó dolog.

Néhány molyos értékelés, természetesen a szerzők engedélyével:

@Estheer
"A gyönyörűséges borítót említeném meg elsőként és azok a piros betűk! Fantasztikus! 
Nem egyhuzamban,de így is egy nap alatt sikerült befejeznem ezt a könyvet!:) 
Bár igaz,nem teljes egészében erre számítottam de végtére is csodálatos volt. Észre sem vettem,ahogy telik az idő és csak úgy falom a sorokat. Tűkön ülve vártam a pillanatot amikor Gwen végre szándékosan (ha lehet így fogalmazni) utazik vissza a múltba Gideonnal:) Ezért is éreztem,hogy egy picit elvan húzva,hogy most tényleg ő-e a Rubin,ide-oda szaladgálás és a többi.:) 
Gwendolyn-t imádom. Igaz nem gyakran szeretem meg a női főszereplőket de őt kivételesen tényleg megszerettem! Giedon-tól meghalok!:) Annyira aranyos volt egy-egy oldalon/párbeszédben. Alig várom,hogy beszerezzem a folytatást!:) "

@_Tara_
"Amikor olvasgattam az értékeléseket, észrevettem, hogy több ember is írta, hogy ne kezdjük el, csak ha nincsen más dolgunk, mert egyszerűen letehetetlen. Most, hogy elolvastam, abszolút egyetértek velük! :D Teljesen magába szippantott Kerstin Gier világa, Gwendolyn és Gideon kalandjai. Érdekes volt, izgalmas és újszerű, legalábbis én nem sok hasonló történetet olvastam (időutazásról szólót meg főleg nem). Egyetlen hibája volt, hogy olyan hamar véget ért. Úgyhogy azóta ki is vettem a folytatásokat a könyvtárból, és nemsokára nekik is esem. Várjatok, Gwen és Gideon, jövök! :P "



 "Friss szerelmesként a múltba utazni - ez talán nem a legjobb ötlet. A tizenhat éves újdonsült időutazó, Gwendolyn legalábbis így gondolja. Neki és Gideonnak ugyanis épp elég a gondjuk anélkül is. Például meg kell menteniük a világot. Vagy meg kell tanulniuk menüettet táncolni. (Egyik sem igazán egyszerű!)Amikor ráadásul Gideon nagyon titokzatosan kezd viselkedni, Gwendolyn számára világossá válik, hogy mihamarabb át kell vennie az irányítást a saját hormonjai felett. Különben semmi nem lesz az időtlen szerelemből!"

Ebben a részben egyre több mindent tudhatunk meg az időutazásról, hogy miért csinálják, mi a célja vele a grófnak, de közben ködös marad nagyon sok minden, ami csak a harmadik részben válik tisztává. 
Gwendolyn egyre kevésbé tudja eldönteni, kiben bízhat meg, hiszen előkerül Lucy és Paul is, akik elszöktek a kronográffal, mert tudták az igazat, ami számunkra csak a trilógia harmadik részében válik világossá. Közben találkozik nagyapjával, aki akkoriban még csak nem is nős, és aki a "Zöld lovas" megtalálásában nem túl készséges, pedig kulcsfontosságú dolog ez. 
Mindeközben Gideon iránti érzései is egyre erősödnek, de a fiú nem mutatja egyértelmű jelét annak, hogy ő is úgy érezne, ahogy a lány; hol ilyen, hol olyan.
A könyv végén kiderül, hogy a fiút a gróf bízta meg a lány szívének elrablásával, hogy könnyebben irányítható legyen, ugyanakkor nem lehetünk biztosak benne, hogy a fiú érzései időközben megváltozhattak-e. 
Jóval eseménydúsabb ez a könyv, mint az első, így sokkal könnyebben magával ragadja az olvasót. Letehetetlen :)

Molyos vélemények: 

@_Tara_

"Nagyon reménykedtem benne, hogy az első rész után (ami szerelem volt első olvasásra :D) ez sem okoz csalódást. Nos, ebben számíthattam Kerstin Gier-re, aki a 2. kötetek átkötő, ellaposodó, kicsit unalmas jellege helyett egy nagyszerű és izgalmas folytatást varázsolt ennek a sorozatnak! Xemeriust imádtam, a megjegyzései még jobbá tették ezt az eleve jó könyvet. :) Gideonban kicsit csalódtam és dühös vagyok rá, bár az epilógus miatt nem túl tartós ez az ellenszenv iránta. :D Ha nem kellene ilyen sokat tanulnom a héten, már most elkezdeném a 3. kötetet, de sajnos félek, hogy ha belekezdek, nem tudom abbahagyni, ezért egyelőre pihentetem a dolgot. :P "

@lanlin

"No, már megint így jártam… Nem tudtam letenni, inkább nem aludtam, ameddig csak bírtam. Nagyon szerettem, olvasni, kár, hogy vége :) és kár, hogy már csak egy rész van hátra. (Pedig, amikor először a kezembe akadt a könyvtárban a Rubinvörös, gondolkodás nélkül visszatettem, és csak az itteni értékelések elolvasása után vettem ki mégis…)
Xemerius az őrületbe kergetne, de nélküle határozottan egyhangúbb lett volna a regény. Gideon meg igazi tizenéves pasi… :D "

 "Mit tesz az, akinek összetörték a szívét? Úgy van. Telefonál a legjobb barátnőjével, csokoládét majszol és hetekig dagonyázik a boldogtalanságban. Csak az a bökkenő, hogy az akarata ellenére időutazóvá vált Gwendolynnak egészen más dolgokra kell tartalékolnia az energiáit: például a túlélésre. Mert azok a szálak, amelyeket a kétes hírű Saint Germain gróf még a múltban illesztett egymáshoz, immár a jelenben is veszélyes hálóvá szövődtek.Ahhoz, hogy felfedjék a titkot, Gideonnak és Gwendolynnak nem lesz elég eltáncolni egy menüettet a 17. század egyik legpompásabb bálján, hanem hanyatt-homlok kell belevetniük magukat a kalandokba bármelyik évről is legyen szó..."
Ez ugye a befejező rész. Bár van, ami ködös marad, azért mégis happy end lesz a vége és ez így is van jól :)
Gwen és Gideon őrlődik, ami nem baj, én élveztem és vártam, mikor jönnek már össze. 
És persze a jóslatról is össze áll a kép. Izgalmas kis sztori, szerintem méltó befejezése a trilógiának, bár olvastam volna még :)

@i_amaninvisiblegirl

"Komolyan ez egy nagyszerű trilógia volt.Mindenkinek ajánlom.IMÁDTAM 
Mindegy egyes percét imádtam és csak úgy faltam a sorokat és alig bírtam letenni. 
Gwen és Gideon érdekes páros de a különlegességük az ami miatt nagyon megszerettem őket.Na és Xemerius,hát arra nincsenek szavak,hogy őt mennyire imádom és nekem is kell ilyen vízköpő.Igaz skizofrénnek hinnének de akkor is akarok egyet. 
Mindhárom könyv többet érdemel mint 5 csillag mert nagyon jók voltak legalább 10 csillag minimum. 
A kinézet az is nagyon nagyon tetszik és az is 5 csillagot érdemel. 
Biztos,hogy ezt a sorozatot többször is majd elolvasom!"



Akkor most egy kicsit a filmekről...
Ugye két részt filmesítettek meg eddig, a második rész nemrég jött ki a mozikban. Már az első résznél is akadtak problémáim, de elfogadtam, hogy ezek a változtatások kellettek azért hogy azok számára is érthetővé, izgalmassá, érdekessé tegyék a filmet, akik nem olvasták a könyvet. Már ebben a részben is voltak horribilis bakik, de a második részben főleg. Talán azért nem vettem észre annyit, mert régen olvastam már a könyveket, de azért jó pár feltűnt. 
A legfeltűnőbb ezekből a báli jelenet, amikor is Gwendolyn annyira becsiccsent, hogy énekelni kezd. Ezzel még nincsen semmi gond, csupán a megjelenéssel...egy kissé...hát...hm...prostituált benyomást keltő. Ez kifejezetten nem tetszett. 
A filmek jók lennének, ha nem lenne egy könyvsorozat az alapjuk. Sokat hozzátettek, megmásítottak bennük, de alapvetően jók, ha csak filmként tekintünk rájuk és nem könyvből készült filmként. De persze mindenki saját maga döntse el, mennyire tetszik neki vagy sem. 
Azért megjegyezném, hogy a fiú szereplő kifejezetten jó választás volt. :)





Itt megtekinthetitek a két film bemutatóját, hátha kedvet kaptok a megnézéshez :)

Rubinvörös



Zafírkék (sajnos ezekhez nincs felirat, így a németet tanulók előnyben :) )






Egy kis érdekesség a végére: miközben kerestem a képeket a blogbejegyzéshez, rátaláltam erre a kettőre: 



Talán lesz folytatás? :) 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

"A te lelked a kedvencem az egész világon" - Sarah Adams: Csalóka szerelem