Alex Gutteridge: Angyali esély

Kiadó: Kossuth Kiadó
Kiadás éve: 2015.
Oldalszám: 176 oldal
Ár: 2400 Ft
Besorolás: ifjúsági regény

"A 14 éves Jessica baleset következtében végzetes kómába kerül. A túlvilágon Darren, a halál angyala fogadja, aki megajándékozza a földi életben eltölthető öt nappal. Jól kihasználja a lány ezt az időt, végiglátogatja a családját, a barátait, s útja során újra meg újra felbukkan a halál angyala. A lány észreveszi a barátait nyomasztó problémákat, élethelyzeteket, és igyekszik szűkre szabott életében, szűkre szabott eszközeivel mindenkinek segíteni. Jó szíve, élni akarása meghatja a halál angyalát, aki cserét ajánl fel: egy hasonló korú lány halála árán megmentheti az életét. Jessica szörnyű választás elé kerül…"

Értékelés:

Amikor elolvastam a könyv fülszövegét, azonnal felkeltette az érdeklődésemet. Egy lány, aki kap még egy esélyt. Ez az életben nem sokszor adódik meg. Nem tudom, mi történik, ha valaki kómába esik. Lehet, hogy tényleg meglátogatja egy angyal az embert, aki megmutatja, mit veszítesz, ezért inkább küzdj! Nem tudom, mi történik a halál előtt. Igazából ezt csak akkor tudjuk meg, ha odaérünk. Sok-sok film készült ilyen esetekből, ha csak az egyik legújabbra gondolunk - ami könyvadaptáció - a Ha maradnék, szintén egy kómába eső lányról szól, csak ott nincsen angyal a képben. Szóval eleve egy érdekes és nem könnyű témával állunk szemben. Hiszen a halál egyszer mindenkinek az ajtaján bekopogtat majd egyszer. Vannak, akik félnek tőle, vannak, akik nem. Vannak, akik elképzelik, milyen lesz majd, vagy hogy hogyan szeretnének meghalni. 
Ez egy könyv kamaszoknak, kamaszokról. Bevallom, már rég voltam kamasz, így egy kicsit tartottam tőle, de azt reméltem, mivel komoly témát boncolgat, jó lesz, elég "felnőttes" lesz.
Lehet, hogy túl magasra tettem a lécet ennél a könyvnél.
Amikor befejeztem a könyvet, valahogy mégis hiányérzetem volt. Pedig több pozitívumot tudok elmondani róla, mint negatívumot. A történet tanulságos, hossza, fogalmazásmódja teljesen megfelel a korosztálynak, akinek szól. A karakterek szerethetők, hétköznapi emberek, akik mindennapi problémákkal küszködnek. Nincsenek különleges képességeik, "csak" a szeretet, a barátság, a kitartás van számukra. 

A történet kicsit számomra unalmas volt, ugyanakkor az tetszett, hogy Jessica az öt napban, amit kapott, még jobban megismerte barátait, rájött, hogy a testvérében több van annál, mint amit gondolt. 
Elég sok ifjúsági regényt olvastam/olvasok, ez mégis úgy érzem, hogy nem az én regényem volt. Szívesen adnám ezt a regényt felsősök kezébe, mert tényleg nekik való. Olyan témákat feszeget, amik ezt a korosztályt érintik: elvált szülők, túl magas tanulmányi elvárások, étkezési zavarok, szétszakadt családok. Manapság ezek közül legalább eggyel minden gyermek találkozik, ha nem mindegyikkel. Túl magas a megfelelési kényszer a gyerekekben, illetve az, amit a társadalom, a szüleik eléjük támasztanak. Ha nem is a saját bőrükön tapasztalják meg ezeket a gyerekek, barátjuk, osztálytársuk szemén át kicsit mégis beleláthatnak a dolgokba.
A szerző célja szerintem az volt ezzel a könyvvel, hogy a gyerekek nincsenek egyedül, nem kell egyedül harcolniuk a problémáikkal, hanem bátran merjenek segítséget kérni, támaszkodjanak barátaikra. 
Kifejezetten tetszettek a fejezetek címei, szerintem nagyon hatásos.
Ez a könyv megtanít arra, hogy sosem szabad feladni, mindig küzdenünk kell a céljaink eléréséért!
Annak a korosztálynak, akinek készült, tökéletes olvasmány!
Hogy hogy végződik a történet? Ha kíváncsi vagy rá, olvasd el magad! 

Borító: Kellően jellemzi a könyv címét.

Csillag: 10/7

Bepillantás a könyvbe:

"Végre megértettem annak a jelentését, hogy éld úgy minden napodat, mintha az utolsó lenne, megígértem magamnak, hogy megpróbálok jobb ember lenni, mint azelőtt voltam. Persze tudom, hogy néha nem fog sikerülni, de nem számít. A próbálkozás a lényeg. Már tudom, hogy erős vagyok, képes vagyok harcolni, felkelni a földről, és tanulni a hibáimból. A visszalépések csak még biztosabbá teszik az előrelépéseket."


"Harcolj Jess. Nem kell beletörődnöd a sorsodba. Gondolkodj. Biztosan van kiút."


Köszönöm az olvasás lehetőségét a Kossuth Kiadónak!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

"A te lelked a kedvencem az egész világon" - Sarah Adams: Csalóka szerelem