Kalandozás a Mesék Földjén




Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2015.
Oldalszám: 416 oldal
Ár: 2999 Ft
Sorozat: Mesék földjén 1.rész
Besorolás: gyermek-és ifjúsági irodalom, meseregény

Amikor az ikrek megkapják nagymamájuk féltve őrzött mesekönyvét, még nem sejtik, hogy hamarosan egy minden képzeletüket felülmúló világba lépnek majd be: a Mesék Földjére, ahol a gyerekkori történeteik mesefigurái életre kelnek. 
Alex és Conner nemsokára ráébred, hogy az általuk oly jól ismert mesék folytatódnak ebben a varázslatos világban: Aranyfürtöcske immár körözött szökevény, Piroska a saját királyságában uralkodik, Hamupipőke királyné pedig anyai örömök elébe néz! 
Az ikrek tudják, hogy valahogyan haza kell jutniuk. De sikerrel járhatnak a legendás Gonosz Királynővel a nyomukban?”

Nagyon vártam ezt a könyvet, hiszen odáig vagyok a mesékért. És ki mással is találkozhatnék ebben a könyvben, mint kedvenc meséim szereplőivel?!
A két főszereplő egy ikerpár, akik nem is különbözhetnének egymástól jobban. Alex mindig odafigyel az iskolában, jó tanuló, amolyan magának való kicsit, nincsenek barátai, mert furcsának találják, és legtöbb idejét a könyvtárban tölti, olvasással. Conner egy belevaló fiú, akinek sok barátja van, laza, az órákon pedig rendszeresen elalszik. Az egyetlen közös bennük a mesék iránti szeretetük, amit édesapjuknak köszönhetnek. Azonban akkor csöppenünk az ő történetükbe, amikor elveszítik édesapjukat, nagyanyjukat is kevesebbet látják, valamint édesanyjukat is elveszítik bizonyos értelemben. Édesapjuk halálát követően ahhoz, hogy édesanyjuk el tudja őket tartani, szüksége van arra, hogy plusz műszakokat vállaljon, így vajmi kevés időt tud gyermekeivel tölteni. Az ikreknek rengeteg szomorúságon kell keresztül rágniuk magukat, és amikor a legnagyobb szükségük van rá, akkor lép be az életükbe a varázslat és röppennek át a Mesék Földjére.

Térkép a Mesék Földjéhez (Forrás: Book Blog )
Ahhoz, hogy hazajuthassanak, a Kívánságvarázslatra van szükségük, amihez nyolc mesebeli tárgyat kell összegyűjteniük. Ehhez pedig rengeteg kalandon, veszedelmen kell keresztül menniük.
Kíváncsian vártam, milyen lesz a mesebeli világ, amit az író lefest majd nekünk, és azt hiszem, hogy ez áll a legközelebb az eredeti mesék világához, ahogyan én elképzeltem.
A legjobb az volt az egészben, hogy ahogy Alex és Conner végighaladtak a birodalmon, én is ott éreztem magam velük. Velük együtt csodáltam a tájat, kerültem bajba, menekültem meg, kerestem a Kívánságvarázslathoz szükséges tárgyakat.
Kép forrása: Pinterest
Amikor megérkeznek a Mesék Földjére, meglepve tapasztalják, hogy a mi világunkban már évszázadok óta keringenek a tündérmesék, amik világába éppen csöppentek; ott ugyanakkor csupán talán néhány év telt el. Hamupipőke éppen a gyermekáldás örömei elé néz, Csipkerózsika próbája feléleszteni szunnyadó királyságát, Piroska a saját királyságában uralkodik, és persze Hófehérke is a saját királyságában uralkodik. Emellett találkozhatunk még tündérekkel, koboldokkal és trollokkal is, valamint megismerkedhetünk a Piroska családját bántó farkas leszármazottaival is.
Voltak azért érdekes dolgok a történetben, mint például a kalandok és a megmenekülések néha hihetetlenek voltak számomra, de ezt tudjuk be annak, hogy mégiscsak egy varázslattal teli földön járunk. Tündérekkel teli földön jártak, mégsem kérdezték meg, haza tudja-e őket varázsolni valamelyikük?! Illetve például, amin kicsit fennakadtam, az hogy ha az előző Kívánságvarázslatot kívánó – ez így hülyén hangzik, de nem szeretnék spoilerezni –, begyűjtötte a szükséges üvegcipellőt, hogy lehet meg még mindig mind a kettő?? Na mindegy, próbáltam félretenni olvasásban felnőtt, logikus énem, és arra koncentrálni, hogy újra gyermek legyek, miközben olvasom. Ami igazából, ha jobban belegondolok, sikerült is.
Úgy éreztem magam az olvasás közben, mint Alex, aki minden helyszínt és épületet kíváncsian és ámulattal telien megcsodált, megtapintott, és ha tehette volna, le is fényképezi. Én is ugyanezt akartam tenni! Szerettem volna megfogni Hamupipőke üvegcipellőjét, Csipkerózsika orsóját, vagy akár megcsodálni Rapunzel óriási tornyát.
Egy kicsit mégis úgy érzem, mintha ott lettem volna az ikrekkel és én is velük együtt jártam volna be a vidéket.
Alex mindvégig önmaga maradt, ugyanolyan jótét lélek, ahogy megismerhettük. Ugyanúgy elmerül a mesék világában, ahogy akkor is, amikor még nem tudta, hogy valójában létezik.

„ – Tudom, hogy ennek most nem sok értelme esz, de köszönöm, hogy mindig ott voltak nekem – mondta. – Önök a valaha volt legjobb barátaim.”

Conner viszont nagyon sokat változik a történet során. Mondhatni, rátalál önmagára, miközben mi pedig egy vicces, érző szívű kisfiút ismerhetünk meg benne, aki kiáll az igazság mellett.
A történet viszonylag kiszámítható volt, de azért tartalmazott néhány csavart, viszont sok mindent sejteni lehetett már. De ez nem is baj, hiszen ez egy mesekönyv.

Tetszett, hogy a könyv azt boncolgatta, hogy valaki miért lesz jó vagy rossz!?
Tetszett a Gonosz Királynő története is, amit megismerhettünk, illetve Piroska átformálása is jóra sikerült. Nem tehetek róla, de valahogy mindig Piroska meséjét kedveltem a legkevésbé.


Az ok-okozati összefüggések is nagyon tetszettek, hiszen, ha nem tűnik el az egyik Daliás herceg, akkor az általunk ismert és hőn szeretett mesék meg sem történtek volna.
Nagyon kreatív volt a mód, ahogy a meséket összegyúrta az író és kíváncsian várom, mit hoz majd a folytatás. Once upon a time rajongóknak kötelező!

Borító: Nagyon kreatív, már attól jó érzés tölt el, hogy megpillantom a borítóját.

Csillag: 10/9  Hozzá kell tennem, hogy nagy valószínűséggel az év egyik legjobb olvasmánya lesz számomra!

Bepillantás a könyvbe

– Rendben, akkor legyen a Csipkerózsika – határozta el. 
– Érdekes választás – mondta Alex őszinte érdeklődéssel a hangjában. – Szerinted annak mi a tanulsága? 
– Gondolom az, hogy ne bosszantsd fel a szomszédaidat – felelte Conner.”

„– Sosem találta rendkívülinek? – kérdezte Alex Smitherst. – Nem ijesztő itt élni és tudni, hogy bármelyik pillanatban erre repülhet egy tündér, aki teljesíti egy kívánságát, vagy előugorhat egy ogre, aki meg akarja enni? 
Smithers kíváncsi pillantást vetett rá. 
– Létezik olyan hely a világban, ahol az embereket nem érheti váratlan segítség vagy fájdalom?”

„A világ gyakran megfeledkezik, hogy a gonosz áldozat, csak az ő történetét soha nem mesélik el.”


„A bátorság is azok közé a dolgok közé tartozik, amit soha senki nem vehet el tőletek.”


Idővonal (Forrás: The Land of Stories Wiki)

Történetünk írója (Forrás: Broadway.com)

A sorozat megjelent kötetei (Forrás: Books My Kids Reed)



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági