Anne Eliot: Toplistás szerelem

Kiadó: Móra
Kiadás éve: 2016.
Oldalszám: 496 oldal
Ár:  2699 Ft
Besorolás: romantikus, ifjúsági regény
Sorozat: LOL-könyvek

Hunter tudja, hogy az a balhé a kocsival hülyeség volt. De hát egy popsztártól mindenki azt várja, hogy őrültségeket csináljon, nem? Emiatt még nem kéne az anyjának meg az ügynökének száműznie őt a nagynénjéhez egy isten háta mögötti kisvárosba. Na és kit kérnek meg, hogy segítsen neki álruhában elvegyülni a helyi gimiben? Valami flúgos kiscsajt, aki fiúk közelében teljesen lebénul, és/vagy véletlenül kiüti őket. Remek… 
De fura módon a világhírű énekestől a már-már kórosan félénk Vere valamiért mégsem jön zavarba, sőt Hunter mellett be nem áll a szája, imád vele lógni, és folyton pasiszerző tippekért nyaggatja. Vagyis a tinilányok millióinak bálványa pillanatok alatt a barát zónában találja magát. Na ehhez azért neki is lesz egy-két szava!

Majdnem az összes LOL-könyvet olvastam, és azt kell, hogy mondjam, javuló tendenciát mutatnak, ugyanis egyre jobbak. Ami nagyon tetszik, hogy az újakban egy-egy fiatalokat érintő problémát is boncolgat. Igyekszem spoiler mentesen írni a könyvről, de nem lesz egyszerű.
Vere (Kép forrása: Google)
A történetről annyit, hogy adott egy sztár fiú, Hunter, aki gondokkal küzd, ezért édesanyja „száműzi” egy isten háta mögötti kisvárosba. Azt gondolja, ez majd segít a fiúnak. Hunter először tiltakozik, utálja az egészet, de aztán kezdi egyre jobban érezni magát a szituációban. Nagynénjéhez költözik, aki megkéri a szomszéd családot, pontosabban a gyerekeket, Vere-t és Charlie-t, hogy segítsenek „sztártalanítani” a srácot, valamint beilleszkedni neki, hogy senki se ismerje fel és nyugalma lehessen. Leginkább Vere folyik bele a dolgokba, és ami azt illeti, remek munkát végez.
Vere egy okos, balszerencsés lány, aki ott és akkor csinál magából hülyét, amikor és ahol csak tud. Szerelmes testvére legjobb barátjába, Curtisbe, aki mindeddig nem viszonozta a lány érzéseit. A „legjobb” az egészben, hogy Vere teljesen leblokkol a fiú jelenlétében. Dadog, skarlát vörösre pirul, és alig kap levegőt. Amikor azonban Hunterrel találkozik, akkor ez a probléma alig áll fenn, egy idő után pedig képes vele teljesen normálisan viselkedni és csevegni.
Hunter egy nagyon kedves srác, aki az első pillanattól fogva érez valamiféle vonzalmat Vere iránt. Hamar kellett felnőnie, így nem voltak meg a szokásos gyerekkori dolgok az életében. Például a bandatagokon kívül nincsenek barátai, nem játszhatott, nem sportolhatott, nehogy valami baja legyen. Az édesapja halála után az édesanyjával is megromlott a viszonya. A problémái főként ezekből származnak és a sztársággal együtt járó dolgokból.

SPOILER

Hunter depresszióval küzd, ami azzal járt esetében, hogy tör-zúz, iszik, gyógyszert vett be, valamint öngyilkossági kísérletet hajtott végre, ami hál istennek nem sikerült. Én is küzdöttem depresszióval. Nagyon alattomos, csúnya betegség. Szerencsére nekem nem kellett gyógyszert szednem, sem pedig különféle terápiákra járnom, de rendszeresen jártam pszichológushoz majdnem egy éven át. Nem könnyű leküzdeni és most is vannak olyan időszakok, amikor úgy érzem, mintha visszatérne. Ha van olyan barátotok, akin a depresszió jeleit vélitek felfedezni, vagy akár saját magatokon, ne féljetek segítséget kérni! Nem szégyen segítséget kérni, és higgyétek el, könnyebb boldogulni segítséggel, mint anélkül.

SPOILER VÉGE

Úgy gondolom, hogy mind Vere, mind pedig Hunter sokat változnak a történet során. Nagyon szerettem a közös pillanataikat. Szerencsére ezekből bőven kijutott. Láthattuk, ahogy Vere napról napra könnyebben társalog, ahogy változik, ahogy Hunter küzd a problémákkal, miközben Vere iránti érzelmei is megrémítik.  Nagyon szerettem, ahogy piszkálódtak, viccelődtek egymással. Rengeteget nevettem rajtuk.
Kép forrása: Google
A mellékszereplők is mind szerethetőek voltak számomra, különösen Hunter nagynénje Nan, illetve Vere szülei és Vere legjobb barátnője, Jenna.
Curtis, a srác, akibe Vere szerelmes, egyszerűen bosszantó volt számomra. Vere annyira nem lát a rózsaszín ködtől, ami beborítja a szemét, hogy nem veszi észre, hogy a srác mekkora seggfej! Már bocsánat a kifejezésért, de egyszerűen nem találok jobb szót rá! Hihetetlenül bosszantott a viselkedése, az egész srác jelenléte, és az is, hogy Vere ennyire nem veszi észre a nyilvánvalót.
Jó kis sztori volt a kikapcsolódáshoz és a nevetéshez.

Borító: Imádom! Ez a legjobb LOL borító!

Csillag: 10/9

Bepillantás a könyvbe:

– Jenna! Meg fogod bántani – figyelmeztette Vere. 
– Nekem is bántja a szememet, ahogy kinéz.”

Hunter (Kép forrása: Pinterest)
„– Hát persze hogy tartjuk a kapcsolatot. Tudom, hogy még csak három nap telt el, de valószínűleg máris azon gondolkozol, hogy élhettél tizenhét évig nélkülem. Így van? 
Vere olyan lekicsinylően hangon beszélt önmagáról, hogy Dustin automatikusan rávágta: 
– Igen. Majdnem belehaltam, mikor nélküled éltem.”

„– Kérlek… vedd már föl a szemüvegedet! Mert leég… a szemed.

„Nem, nem figyeltem, mert olyan imádni való voltál, hogy kimeredt szemmel bámultalak, vagyis pont olyan seggfej vagyok, amilyennek gondoltál. Most pedig, a legjobb barát cím birtokában, nem bírom levenni a szemem a szádról. Megköszönném, ha nem harapdálnád tovább azt a duzzadt, lebiggyedő felső ajkadat, mert így képtelen vagyok koncentrálni.”

„– Nekem ugyan nem kellesz, Mr. Címlapfotójelölt! Nem vagy az esetem. Jobb szeretem az olyan srácokat, akik nem igényelnek állandó figyelmet, és nem a tükör a legjobb barátjuk. Én is válogatós vagyok, és nem bírom a szépfiúkat. Szóval… ez van.

„– És feltűnt már a hangja? 
– Mi bajod a hangommal? – ráncolta a homlokát Hunter. 
– Olyan mély, és férfiasan lenyűgöző. ( … ) Különben is túl széles a válla, a bőre bronzbarna, olyan izmos, mint Superman, és… 
– Van még valami? Forduljak körbe?”

„– Hahó, lúzer! – kiabált utána Jenna. – Ugye hiányoztam? 
– Mint hullának a pestis – szólt vissza Charlie”
A szív alakú kövek (kép forrása: Google)


„Most pont olyan vagy, mint én, mikor új könyvet kapok. Vagy mikor először játszanak egy darabot, és épp leoltották a lámpákat. Eljött a perc. Mindenki lélegzet-vissza fojtva vár. Olyan, mint mikor fellapozod az első oldalt, vagy mint amikor a közönség elcsendesedik, és várják, hogy felhúzzák a függönyt. Azzal a gitárral a kezedben mennyei boldogságot sugároz az arcod. Minden tökéletes.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Vi Keeland - Penelope Ward: Nagyképű öltönyös

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági