Kedvenc karaktereim a Harry Potterből | Harry Potter Hét







Fotó: Reddit



1. Luna Lovegood

Luna az első számú kedvencem a Harry Potter sorozatból. Annyira jólelkű, kedves, szeretetteljes, empatikus karakter. Mindenkiben a jót látja, ugyanakkor nekem tetszik, hogy kicsit különc, bohókás természete van.
Van egy jelenet a Félvér hercegben, amikor Ron kijelenti, hogy nagyon bírja Lunát, pont ezért szeretem én is.
„– Luna-rajongó lettem, de komolyan – mondta, miután továbbindultak a nagyterem felé. – Tisztára lökött a csaj, de én nagyon bírom…”
Szerintem ő egy nagyon szerethető karakter és méltó hollóhátas diák: okos, különc, de ha kell, a végsőkig védelmezi azokat, akiket szeret és fontosak számára. Szerintem nagyon jó barátnők lehetnénk Lunával.




Fotó: Pinterest

2. Minerva McGalagony

Úgy érzem, ha több ilyen tanárom lett volna az iskolában, jobban szerettem volna oda járni. Ne értsetek félre, mindig is szerettem tanulni, új dolgokról olvasni, de az iskolát mint intézményt nem igazán kedveltem. Viszont egy ilyen professzor mint McGalagony…na az ő óráira szívesen jártam volna. Mindig is kedveltem az olyan tanárokat, akik szigorúak voltak, de megtanítottak arra, amire kellett, ugyanakkor igazságosan osztályoztak és viselkedtek a diákokkal. McGalagony pedig pontosan ilyen. Nem rest levonni a pontot saját háza diákjaitól sem, ha úgy kívánja a helyzet, ugyanakkor a másik házak diákjaitól sem sajnálja a plusz pontokat, ha kiérdemlik azokat.
Kicsit úgy érzem, párhuzamban áll Harryvel, hiszen McGalagony professzornak is titkolnia kellett, hogy varázsló (na, jó, Harry nem is tudott róla), ezért számára is a Roxfort nyújtotta a szabadságot, akárcsak Harrynek.



Fotó: Anime szerepjáték


3. Perselus Piton

Az egész sorozatban szerintem ő a legmegosztóbb karakter: vagy nagyon szereted, vagy nagyon utálod őt. A sorozat elején engem is félrevezetett Rowling és én sem kedveltem túlságosan. De ahogy egyre előrébb haladunk a történetben és egyre nagyobb szeletet ismerhetünk meg az igazi Pitonból, egyre jobban megkedveltem, míg végül az egyik kedvenc karakteremmé vált.
Szerintem az ő jellemfejlődése volt a legjelentősebb a kötetek során, ami előttünk bontakozott ki. Mindig tudott valami meglepetést okozni, és ha jobban belegondolunk, – még ha álcázva is, de – mindig védte Harryt. A legjobb tulajdonsága, hogy feláldozza önmagát egy olyan ügy érdekében, amiért végig harcolt, csak mi nem is tudtunk róla.
Azt, hogy Piton jó karakter, mi sem bizonyítja jobban, hogy halálfalóként ő az egyedüli, aki képes patrónust megidézni.




Fotó: Harry Potter


4. Mrs. Weasley

Ő számomra a nagybetűs ANYUKA, aki bőven megérdemli a Legjobb Könyves Anyuka címet.
Már amikor legelőször találkozunk vele, akkor is a gyermekei, a családja körében láthatjuk. Érezzük rajta, hogy imádja őket, de az is látszik, ha a helyzet megkívánja, nem fél szigorúnak lenni velük vagy éppen leteremteni őket, amit egyébként jó párszor meg is tesz a sorozat során. Igazi gondoskodó anyuka, aki a végletekig harcol gyerekeiért. Hozzá kell tennem, hogy az ismeretlen gyerekekkel is azonnal kedves és segítőkész (lásd. Harry a 9 és ¾. vágányon).
Anyagi nehézségeik ellenére is igyekszik mindig mindent megadni gyermekeinek, otthonos környezetet biztosítani neki, ahová szívesen térnek haza. Azt, hogy ez teljes mértékben sikerül neki, mi sem mutatja jobban, mint hogy Harry is rögtön ösztönösen jól érzi magát náluk.
Molly nem lett kevesebb azáltal, hogy az anyukaságot választotta hivatásaként, sőt…
Ha rá gondolok, akkor mindig a szeretet, az otthon melege, a ropogó kandallótűz, a finom ételek és sütemények illata és a kötött pulcsik jutnak eszembe.



Fotó: Catawiki

5. Dobby

Bár Dobby nem emberi karakter, mégis ő az egyik kedvenc mágikus lényem a Harry Potter sorozatban. Bátorsága és önzetlensége, amivel kiáll és védelmezi Harryt és a barátait, lenyűgöző. Kicsit olyan, mintha valamiféle istenségekként tekintene a három jóbarátra. Szerintem ő egy nagyon szerethető karakter, engem már a külseje is megfogott. Ha lenne rá lehetőségem, szeretnék egy házimanót. Na, persze nem a házimunka elvégzésére, hanem csak és kizárólag igaz barátnak.




Nektek kik a kedvenc karaktereitek? Ha van kedvetek, írjátok meg! :)  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Harry Potter & Legendás állatok - Útmutató a varázslóvilághoz

Könyvadaptációs ajánló 10. rész - Ifjúsági

"A te lelked a kedvencem az egész világon" - Sarah Adams: Csalóka szerelem